Aart Jan Verdoold

Bestuursvoorzitter

Aart Jan Verdoold is CEO van Dunavast. Verdoold brengt veel ervaring op het gebied van ondernemen, projectontwikkeling, duurzaamheid en exploitatie aan tafel. Verdoold is in het verleden al eerder betrokken bij de ontwikkeling van het World Food Center-terrein.

Het World Food Center-terrein wordt een plek waar overheden, kennisinstellingen, bedrijven en consumenten elkaar ontmoeten om kennis uit te wisselen en om ervaring op te doen. Een plek waar mensen wonen en werken en waar de World Food Experience een gezichtsbepalende publieksattractie zal worden

LinkedIn-profiel van Aart Jan Verdoold

Lees hier het interview met Aart Jan Verdoold

Ika van de Pas

Bestuurslid

Ika van de Pas heeft haar sporen verdiend op het gebied van duurzaamheid en gezondheid in relatie tot voeding. Als directeur van de stichting Milieu Centraal, houdt zij zich dagelijks bezig met het adviseren van consumenten op het gebied van duurzaamheid, milieu en voeding.

“Ik ben blij dat de World Food Experience er komt en denk zeker dat de Experience voorziet in een grote behoefte. Eten is een onderwerp wat iedereen dagelijks enorm bezighoudt.”

LinkedIn-profiel van Ika van de Pas

Lees het interview met Ika van de Pas

Robin de Lange

Bestuurslid

Door zijn jarenlange ervaring in de leisure en hospitality branche bij onder andere Duinrell en inmiddels 17 jaar bij het dierenpark, heeft Robin een brede kijk op ondernemen, marketing & sales, operationeel management en media.

“Het is een landelijk aansprekend project. Het wordt een experience en het doel van een experience is het wow-effect creëren. Je moet ergens middenin zitten. Door er middenin te zitten kun je maximaal impact en effect krijgen.”

LinkedIn profiel Robin de Lange

Interview met Robin de Lange

Hans Dagevos

Bestuurslid

Hans Dagevos is consumptioloog en senior onderzoeker aan de Wageningen University & Research (WUR). In zijn rol bij de universiteit houdt Dagevos zich bezig met voedselconsumptiegedrag, voedselbeleid en dynamiek binnen de moderne consumptiesamenleving en beleveniseconomie.

“De WUR kijkt tegenwoordig met een brede bril naar zaken als voedingsproductie, consumptie, duurzaamheid, milieu en gezondheid. Daarom vinden we de World Food Experience ook zo interessant. Dit initiatief in onze eigen Foodvalley en op een steenworp afstand van WUR, brengt die breedte samen en zet de consument centraal.”

LinkedIn-profiel van Hans Dagevos

Lees hier het hele interview en maak kennis met Hans Dagevos