Dirk Lubbers – bestuurslid en penningmeester

Dirk Lubbers was de afgelopen jaren actief als directeur bij Tourism Group International en was daar medeverantwoordelijk voor de uitbreiding van het bedrijf naar Berlijn, Stockholm en Kopenhagen. Daarvoor vervulde hij ruim zes jaar de rol van algemeen directeur bij de Heineken Experience. Onder hem groeide de Experience uit van een relatief klein museum met zo’n 340.000 bezoekers per jaar in 2009 naar één van de populairste toeristenattracties van Amsterdam met ruim een 1.000.000 bezoekers per jaar.

Linkedin-profiel van Dirk Lubbers

Lubbers koos voor de positie in het bestuur van de Stichting, omdat hij gelooft in het verhaal van de WFC Experience. Lubbers: “De naam ‘World Food Center Experience’ sprak me direct aan. In 2050 moeten er 10 miljard monden gevoed worden. Dit stelt ons voor grote nationale en internationale uitdagingen. Hoe breng je dat verhaal op een goede en positieve manier? Daar valt echt veel uit te halen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat de tijd nu rijp is voor een attractie waar consumenten meer leren over voedsel en de keuzes die we daarin maken. De World Food Center Experience heeft de potentie om een topattractie te worden.”

Lees het interview met Dirk Lubbers