De World Food Experience is een initiatief van gemeente Ede, provincie Gelderland, WFC Development B.V. (een samenwerking van BPD (Bouwfonds Property Development), Green Real Estate B.V. en Van Wijnen Groep N.V.). Ook de Wageningen University & Research is als belangrijke partner al vanaf het begin betrokken.

De ontwikkeling van de World Food Experience geldt als een belangrijk onderdeel in de Regiodeal Foodvalley. Daarmee is de Rijksoverheid een belangrijke partner geworden in het project.

Betrokken bedrijven en organisaties World Food Experience

Al vanaf het begin is een aantal bedrijven intensief betrokken bij de ontwikkeling van de World Food Experience. Dit zijn: Albert Heijn, DSM, FrieslandCampina, KeyGene, Nestlé, Rabobank en Scelta Mushrooms.

Daarnaast zijn ook de gezondheidssector, maatschappelijke organisaties en onderwijsinstellingen betrokken bij de invulling van de Experience.

Onderstaand een selectie van organisaties die zijn betrokken of betrokken zijn geweest bij de invulling van de World Food Experience.

Regio Foodvalley

De Regio Foodvalley is het centrale kennisintensieve agrifood ecosysteem van Nederland en levert een significante bijdrage aan de oplossing van mondiale vraagstukken op het gebied van food. Ede ligt in het hart van de regio Foodvalley en mede daardoor een uitstekende plek voor het WFC. FoodvalleyNL en Regio Foodvalley zijn daarbij belangrijke partners van de World Food Experience.

Groeiende betrokkenheid NGO’s bij WFC

De World Food Experience stelt zichzelf het doel om het complexe verhaal van voeding op een objectieve manier te vertellen. Om tot een volledig beeld te komen van de uitdagingen en mogelijkheden voor het voeden van de wereldbevolking zoekt de stichting World Food Experience actief het gesprek met NGO’s. Een aantal NGO’s heeft toegezegd deel te nemen aan de vervolgfase. Anderee NGO’s die graag met ons van gedachten wisselen over de invulling van de Experience zijn van harte welkom.

Ook voor uw organisatie is plaats bij de Experience!

Inmiddels zijn er diverse aantrekkelijke mogelijkheden voor bedrijven, fondsen en NGO’s om zich op een of andere manier te verbinden aan de World Food Experience. Volg het voorbeeld van koplopers als Albert Heijn, FrieslandCampina, Scelta Mushrooms, KeyGene, Rabobank, DSM en Nestlé, en profiteer van de unieke mogelijkheden die de Experience biedt.

Download de Brochure of neem contact met ons op
info@wfc-experience.nl